Reklamaatio

Täytä alla oleva reklamaatiolomake mahdollisimman yksityiskohtaisesti ja odota yhteydenottoamme!

Käyttöautossa pyrimme kaikin tavoin varmistamaan, että autot ovat huollettuja ja tarkastettuja ennen myyntiin laittamista. Mikäli autossa kuitenkin ilmenee vika, voit tehdä meille reklamaation alla olevalla reklamaatiolomakkeella.

Vastaamme meiltä ostetun ajoneuvon virheestä kuluttajasuojalain mukaisesti. Virhevastuu raukeaa, mikäli viasta on kerrottu ennen kaupantekoa tai vian syynä on tapaturma, auton vääränlainen käsittely, huollon laiminlyönti tai mikäli vika johtuu normaalista kulumisesta.  

Jos sinulla on autollesi voimassa oleva lisäturva (esim. Käyttöauto Turva, Audi Approved+, Volvo Selekt), voit olla vikatilanteessa yhteydessä suoraan merkkihuoltoomme tai myyjään, jolta olet auton ostanut.

Äkillisen vian yllättäessä tien päällä sinua auttavat automerkkien omat tiepalvelunumerot ympäri vuorokauden. 

 

Myyjän virhevastuu käytetyn auton kaupassa

Käsittelemme reklamaatiot ja vastaamme virheistä aina kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeistuksen mukaisesti. Voit lukea lisää kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta

Vastaamme mahdollisista virheistä kilpailu- ja kuluttajaviraston elinkaarimallin mukaisesti laskettuna.

Esimerkkejä kuluttajansuojalain määrittämistä auton osien elinkaarista:

  • Moottori n. 300 000 km
  • Ilmastointi n. 150 000 km
  • Vaihteisto ja voimansiirto n. 200 000 km
  • Jäähdytysjärjestelmä n. 150 000 km
  • Turvalaitteet n. 150 000 km
  • Turboahdin n. 200 000 km
  • Polttoainejärjestelmä n. 150 000 km
  • Pakokaasujärjestelmä n. 200 000 km
  • Sähkötekniikka n. 4 v.
  • Sähkö- ja hybridijärjestelmä n. 150 000–300 000 km

Suuntaa-antavia esimerkkejä elinkaarimallin mukaisesta kulujaosta:

  • Moottori rikkoutuu, kun autolla on ajettu 150 000 km. Tällöin moottorin laskennallisesta elinkaaresta on 50 % jäljellä, korvattava osuus on 50 %.
  • Autolla ajettu 280 000 km ja vaihteisto rikkoutuu. Lähtökohtaisesti syynä on vaihteiston elinkaaren päättyminen, ns. luonnollinen kuluminen. Tällöin korjauskulut kuuluvat ostajalle.

Mainitut luvut ovat suuntaa-antavia. Tilanteita tarkastellaan tapauskohtaisesti.

 

Käsittelemme kaikki reklamaatiot kirjallisesti

Täytä alla oleva reklamaatiolomake, ja olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Selvennä reklamaation syy mahdollisimman tarkasti, se nopeuttaa tapauksen käsittelyä. Käsittelemme ainoastaan alla olevalla lomakkeella toimitetut reklamaatiot väärinymmärrysten välttämiseksi.

Reklamaatiolomake
+358 40-1231234
Liitteet